Архів за день: 30.09.2018

В Україні впровадити систему автоматичної фото та відеофіксації порушень правил дорожнього руху планується вже найближчим часом

В Україні впровадити систему автоматичної фото та відеофіксації порушень правил дорожнього руху планується вже найближчим часом, після ухвалення всіх необхідних документів. Про це в коментарі «Українському тижню» заявив начальник Головного сервісного центру МВС України Владислав Криклій.

 

«Ми маємо запустити систему автоматичного контролю, але зробити це не так, як під час минулої спроби 2007–2010 рр., коли штрафи масово оскаржували в суді через відсутність технічного регламенту та прогалини в законодавстві. Саме тому сьогодні ми ретельно вибудовуємо всю нормативно-законодавчу базу», – сказав Владислав Криклій.

«Ось дорожня карта, в якій близько 20 документів, — закони, постанови, накази, що мають бути ухвалені, щоб система працювала правильно. Перед нами стоїть амбітна мета запровадити систему вже цього року. Зокрема, прем’єр-міністр та міністр МВС на координаційній нараді з безпеки дорожнього руху ставили таке завдання. Та й не секрет, що у суспільства є запит», – наголосив Владислав Криклій.

Система штрафних балів за порушення ПДР, які зафіксовані в автоматичному режимі, має бути доопрацьована таким чином, щоб за кожне порушення був як грошовий штраф, так і накопичення балів, після певної кількості яких передбачене тимчасове позбавлення права керування транспортним засобом.

Планується, що  кожне місто за погодженням з поліцією в місцях концентрації ДТП та аварійно небезпечних ділянках зможе самостійно встановлювати  та обслуговувати камери відеоспостереження. «Це все відбувається в рамках концепції децентралізації.  Вартість одного комплексу відеофіксації варіюється  від $10 до $50 тис. Міста зможуть обирати постачальників серед великої кількості виробників на світовому ринку. А кошти від штрафів планується частково залишати в місцевих бюджетах —  20% місту,  50% — в дорожній фонд, 30% —  МВС», — розповідає Владислав Криклій.

Насамперед запрацюють вимірювачі швидкості. Згодом планується ввести контроль і за рухом на світлофорах, перехрестях та розподільчих смугах.

Нагадаємо, міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков презентував на спеціальному засіданні Уряду новації щодо обмеження швидкості руху у населених пунктах, системи штрафів, посилення відповідальності за керування транспортом у нетверезому стані та впровадження відеофіксації порушень дорожнього руху ще 10 листопада 2017 року.

В Україні вступили в дію нові правила паркування автомобілів, які покликанні ліквідувати стихійну парковку

В Україні набув чинності закон № 2262-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів”. Нові правила паркування, стоянки та зупинки автомобілів покликанні ліквідувати стихійну паркову. Про це заявив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.

«Сьогодні вступають в дію нові правила зупинки, стоянки та паркування автомобілів. Ці нововведення покликані ліквідувати стихійну парковку та проблеми, пов’язані з нею. Особливо гостро ця проблема стоїть в нашій столиці та великих містах країни», – зазначив Олексій Білошицький.

«Головне нововведення – уповноважені особи зможуть виносити постанови по справі про адміністративне правопорушення без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таким чином, правоохоронці не будуть зобов’язані чекати водія, як зараз, щоб виписати йому штраф. Також, відповідно до нового закону, це зможуть робити і спеціальні муніципальні служби», – наголосив він.

 

Відповідно до норм закону, якщо адміністративне правопорушення, передбачене частинами першою, третьою статті 122 (в частині порушення правил зупинки, стоянки), частинами першою, другою статті 152-1 цього Кодексу, зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису), посадова особа уповноваженого підрозділу Національної поліції або інспектор з паркування зобов’язані розмістити на лобовому склі транспортного засобу копію постанови про притягнення до адміністративної відповідальності (якщо технічні можливості дозволяють встановити відповідальну особу на місці вчинення правопорушення) або повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності (якщо технічні можливості не дозволяють встановити відповідальну особу на місці вчинення правопорушення).

Також Олексій Білошицький окремо підкреслив, що нарешті в законі чітко визначено випадки, коли автомобіль можуть евакуювати:

1. поставлено на проїзній частині у два і більше рядів;
2. розташовано у заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки, зокрема:
а) на залізничних переїздах;
б) на трамвайних коліях;
в) на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, у тунелях;
г) на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, крім випадків зупинки для надання переваги в русі;
д) тощо;
3. своїм розташуванням робить неможливим рух інших транспортних засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, у тому числі осіб з інвалідністю на спеціальних засобах пересування та пішоходів із дитячими колясками;
4. розташовано на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту;
5. розташовано на позначеній відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою велодоріжці;
6. перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого технологічного комунального транспорту у разі запровадження надзвичайного стану або у разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації;
7. порушує схему паркування транспортних засобів таким чином, що він блокує проїзд по двох або більше смугах руху.

Крім того, при тимчасовому затриманні транспортного засобу місце розташування такого транспортного засобу буде фіксуватися в режимі фотозйомки (відеозапису).

Інформація про тимчасове затримання транспортного засобу буде передаватися на абонентський номер рухомого (мобільного) зв’язку та на адресу електронної пошти, зазначені належними користувачами або особами, за якими зареєстровані транспортні засоби.

«Однак, станом на сьогодні, є багато власників, які під час реєстрації транспортного засобу не надали електронну пошту чи мобільний номер. Також над даним питанням працюють спеціалісти МВС для того, щоб це виправити та впровадити», – перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції.

Повернення затриманого транспортного засобу відбуватиметься невідкладно після сплати штрафу та вартості послуги із його транспортування та зберігання. Передбачено також запровадження обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб‘єкта господарювання, що надає послуги із транспортування та зберігання транспортних засобів, на випадок заподіяння шкоди при здійсненні цих операцій.

«Авжеж, необхідно ще доопрацювати декілька технічних деталей і привести деякі підзаконні акти у відповідність до цих нововведень, але вже дуже скоро ми побачимо ці правила в дії і вулиці наших міст стануть більш комфортними як для пішоходів, так і для водіїв», – сказав Олексій Білошицький.

Департамент комунікації МВС України